Află acum ce NU știi despre fructele și legumele din ziua de azi
|
|
Evaluare:
2 utilizator(i) a(u) evaluat acest articol
Trimis de:
claudia,
în 26.06.2009,
în categoria "Antioxidanți în legume și fructe"
Afișări:
acest articol a fost citit de 1575 ori
Locație: Romania
Abstract:
Citind acest articol vei afla cum s-a modificat de-a lungul timpului conținutul de vitamine și minerale din fructe și legume. Vei știi care sunt factorii care au dus la aceste modificări drastice. Vei afla de ce este important să cunoști valoarea nutrițională a fructelor și legumelor de ieri și de azi. Îți vei putea da seama dacă regimul tău alimentar este sau nu sănătos pentru organismul tău. Vei știi ce măsuri să iei pentru ca organismul tău să beneficieze de toate elementele nutritive necesare. Vei câștiga astfel sănătate și longevitate.
Citind acest articol vei afla cum s-a modificat de-a lungul timpului conținutul de vitamine și minerale din fructe și legume. Vei știi care sunt factorii care au dus la aceste modificări drastice. Vei afla de ce este important să cunoști valoarea nutrițională a fructelor și legumelor de ieri și de azi. Îți vei putea da seama dacă regimul tău alimentar este sau nu sănătos pentru organismul tău. Vei știi ce măsuri să iei pentru ca organismul tău să beneficieze de toate elementele nutritive necesare. Vei câștiga astfel sănătate și longevitate.
Cum s-a modificat de-a lungul timpului conținutul de vitamine și minerale din legume și fructe?
Statistici îngrijorătoare arată că nivelul de minerale și vitamine din fructe și legume de-a lungul timpului a scăzut.
Spre exemplu nivelul de Vitamina C din ardei a scăzut de la 128 mg la 89 mg, iar în conopidă cu 40%.
În mod similar nivelul Vitaminei A din mere a scăzut de la 90 mg la 53 mg.
Conținutul de Calciu în porumb a scăzut cu 78% iar în brocoli cu mai mult de 50%.
Iată câteva exemple privind modificări ale conținutului de vitamine și minerale în fructe și legume
Modificări ale conținutului de minerale și elemente active în cereale și legume*
| Cereale/Legume |
Scădere |
A rămas |
| Grâu |
50% |
50% |
| Porumb |
81.4% |
18.6% |
| Orz |
62.3% |
37.7% |
| Sfeclă |
25% |
75% |
| Cartofi |
14.3% |
86.7% |
Modificări ale conținutului de vitamine în legume*
| Legume |
Scădere |
A rămas |
| Mazăre |
53.5% |
46.7% |
| Varză |
95% |
5% |
| Morcov |
40% |
60% |
*Rezultatele cercetărilor realizate între 1966-1990 la Centrul de Studii Universitare Agrare Godollo
Care sunt factorii responsabili de aceste modificări?
- Poluarea prin scăderea calitativă a factorilor de mediu în care trăiești (apă, aer, sol),
- Practicarea intensivă și agresivă a agriculturii prin utilizarea pe scară largă a substanțelor chimice fie ele așa numitele îngrășăminte pentru sol sau mai rău otrăvuri folosite împotriva “dăunătorilor”
nu au făcut decât să scadă calitatea nutritivă a legumelor și fructelor cultivate.
De ce este important să cunoști valoarea nutrițională a fructelor și legumelor de azi?
Fructele și legumele sunt cele mai importante surse nutritive pentru organismul uman. Fără ele corpul tău este lipsit de vitamine, minerale și fitonutrienți. Va fi regimul tău alimentar unul sănătos în astfel de condiții ? cu siguranță că NU.
Dacă faci o trecere în revistă a obiceiurilor alimentare vei descoperi cu părere de rău că bucătăria românească este săracă în legume și în plus în timpul procesului de gătire acestea sunt fierte până devin terci.
Stilul de viață alert din marile orașe face ca doar una din cele 3 mese obligatorii zilnice să fie mai consistentă, și aceasta nu se referă din păcate la conținutul în vitamine și minerale. În ciorbe legumele sunt fierte peste măsură astfel că își pierd toate vitaminele, iar la felul principal dacă apar două roșii și trei castraveți în chip de salată trebuie să te consideri mulțumit. Asta pentru că în bucătăria românească salata nu este considerată fel principal și nici preparată cu acest scop, iar puțini români mănâncă altfel decât părinții lor ca acum 30-40 de ani.
Vitaminele din fructe se pierd și ele prin dulcețuri, pandișpane și compoturi.
În această situație dramatică îți pui întrebarea dacă din fructe și legume poți să asiguri organismului necesarul de vitamine, minerale și fitonutrienți?
Răspunsul este foarte clar: NU asiguri organismului tău aceste componente esențiale pentru sănătate.
De aici și incidența majoră a unor boli grave cum ar fi cancerul, ateroscleroza, infarctul miocardic, osteoporoza, diabetul care sunt, atenție boli de carență nutritivă.
Ce măsuri poți lua?
În primul rând trebuie să faci o evaluare atentă a stilului de viață și a regimului tău alimentar. Dacă deja suferi de afecțiunile enumerate mai sus se impune rapid o schimbare.
Suplimenții nutritivi și-au demonstrat valoarea în numeroasele studii științifice de-a lungul anilor. Cancerul, bolile de inimă, osteoporoza, diabetul, degenerarea maculară și alte boli degenerative au fost prevenite sau ameliorate în urma consumului corect și la momentul oportun de suplimenți nutritivi (antioxidanți, minerale și vitamine). Pe termen lung beneficiile suplimenților nutritivi sunt cumulative.
Recomandările forurilor de specialitate în ceea ce privește consumul de fructe și legume sunt foarte clare: 3-5 porții de legume și 2-4 de fructe zilnic pentru menținerea sănătății (o porție este echivalentă cu 1 cană de crudități sau ¾ cană de suc stors).
Ține cont și aplică ce ai aflat aici și vei avea parte de sănătate și longevitate. Cunoști deja măsurile pe care trebuie să le iei ca să te hrănești sănătos și regimul tău alimentar să fie unul cât mai complet. Fructele și legumele nu mai sunt ce erau o dată, dar consumul lor în cantitățile recomandate și suplimentarea nutritivă cu antioxidanți, vitamine și minerale vor asigura necesarul de substanțe nutritive zilnic pentru organismul tău.
Cum ai evalua acest articol?
Reacții utilizatori
Trimite comentariul tău